hur man tränar

Jag fick frågan tidigare idag.
Hur tränar man inför en tävling?

Det är ingen lätt fråga. Rent krasst så kan man inte träna eftersom man aldrig vet vad man får för blommor eller för teman osv till en hemlig uppgift.

På min kommande VMtävling så är ju dominansen i kvaltävlingen baserad på förrberedda uppgifter, alltså arbeten jag själv planerat och köpt in blommor till. Där kan jag träna hur mycket som helst. ett förberett jobb på en tävling ska vara så förberett så att man skulle kunna gör det i sömnen.

Ett hemligt arbete kan man träna till. men det är klurigrae.

Jag brukar tänka ut olika arbeten man kan tänkas få. och tänka ut ideer kring dem. Jag brukar tänka på tex 3- 4 bukettideer inför varje tävling eller 3-4 olika arrangemangideer osv. Sedan tränar jag mer konkret i  olika sett att gör efftekter "använda lulllull osv... hur man kan använda en nål. osv...

 hoppas detta vatr lite av det du ville veta linda!

Bifogar en bild på mitt högst bedömda jobb någonsin. Jag fick 25, 25, 25 av en dommare, fullpott alltså..
Kanske lite väl mycket. Men det glädjer mig. Temat var "En hyllning till gallerian" och är hämtat från stockholm open.

Kommentarer
Postat av: Emma Forsgren

Det här var riktigt coolt..!!!! Blir bara lite nyfiken på hur du har löst det tekniskt. Har du på något vist bara stuckit igenom galjarna i oasis och stoppat i blommorna i oasisen? det blir inte för tungt? eftersom du inte fick avdrag för det.. eller har du någon mer klurig lösning på det?

2009-10-18 @ 11:01:47
URL: http://flowerart.blogg.se/
Postat av: johan pettersson

Jag har tagit bort den nedersta pinnen på galjen och trätt på oasisen på den. Sedan har jag spikat fast den på galjen igen.

Blommorna är arrangerade uppochner. Men det är ingen fara med hållbarheten.

Tänk att man håller en brudbukett snett ner och där ramlar ju ingenting ur.

Du får prova!



Johan

2009-10-18 @ 17:04:18
URL: http://johanvm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0