välkommen till min nya blogg!

på den här bloggen så kan ni följa mig, johan pettersson och min spännande resa till vm i blomsterbinderi. tävlingen går av stapeln i shanghai i kina i slutet av mars 2010. jag har vetat om att jag ska representera sverige i denna tävling i snart ett år och har nu sakta men säkert börja komma närmre mitt mål vad gäller all planering.

till min hjälp under denna resa har jag två assistenter.
- per benjamin
- heidi mikkonen
de är otroligt duktiga florister och sedan många år även goda vänner till mig.

mycket tid och kraft går nu i förväg ut på att få ihop tävlingen ekonomiskt. detta gör jag genom sponsorer och vänner i hela blomstersverige. interflora AB är min huvudsponsor och står för bland annat anmänlingsavgiften. men mycket arbete krävs för att ro denna budget i land.

vad gäller det rent floristiska så är ännu inte alla regler satta. jag och mina assistenter kommer att fokusera på det mer när vi vet vad man får och inte får göra i förväg. mycket av tävlingen är nämligen sådant jag kan förbereda. men allt detta kommer jag berätta mer om i senare inlägg


Kommentarer
Postat av: Irene Hagström

Hej Johan!

Tack för en jättefin demonstration i onsdags.Jag var verkligen taggad och inte alls trött fast klockan blev 01.30 innan vi var hemma. Kunde gått direkt till jobbet och satt igång att skapa.Buketten som jag vann som Per hade gjort tog jag med till skolan och eleverna i tvåan blev också inspirerade och satte igång att göra konstruktioner och buketter. Härligt!Synd att inte Stockholmarna

ställer upp och kommer mer mangrannt.

Vad roligt att du startat blogg. Kommer du ihåg att vi pratade om det på Viking line.

Starta också en "sponsors tävling" där man får sitt namn eller företagsnamn inskrivet i din blogg om man sätter in pengar till för VM.

Vad tror du om det? Den som sätter in högsta summan får en privat demonstration när du kommer hem efter VM.

Eller kanske man kan utveckla med något annat.

Grattis igen till dina tjejer! Strångt att ladda om bara några dagar efter NM.

Kram Irene

2009-09-25 @ 19:06:05
URL: http://johanvm.blogg.se/
Postat av: Sanna Mikkonen

Önskar dig ett stort lycka till i VM och tackar er alla för en supertrevlig demo i Helsingborg!

2009-09-25 @ 21:34:57
Postat av: Yvonne Bernzon

Återigen stort tack för en underbart inspirerande kväll i Årsta! Det är tur för oss tävligsfegisar att det finns andra som är orädda ! Och håller med Irene om förslaget till sponsor...kanonide!

Vi kommer iaf att hålla koll på dig, och hålla alla tummar som finns i mars! Men jag är övertygad om att du vinner....

Yvonne

2009-09-28 @ 16:45:31
Postat av: Monica Madum

Tack för en jättetrevlig demo i helsingborg.

Vi önskar dig ett stort lycka till i VM.

Jag håller okså med Irene Hagström i att starta en

sponsor tävling på nätet!Det vore väl kul om vi kunde bidra till din resa!Alla kan ju vara med,lite eller mycket spelar ingen roll,för om vi är många så

blir det en extra peng till din resa.

så nu uppmanar jag all att vara med.

så johan lägg in dit bankgiro på bloggen så ska du

se att det finns många som vill hjäpa till.

hälsnin´gar monica ingos blommor.

2009-09-29 @ 15:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0